Su-27 SKM, 1:33, Orlik

Su-27 SKM, 1:33, Orlik

Standartinė baziliskas » Geg 3rd, '17, 11:23

Sveiki, naujas darbas - vienas geriausių pasaulio naikintuvų iš gausios Su-27 šeimos. Leidėjas - Orlik, mastelis - 1:33, modelį projektavo D. Udalov.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Truputis istorijos

Naujo ketvirtos kartos fronto naikintuvo projektavimo darbai Sovietų Sąjungoje pradėti tik 1971m. smarkiai atsiliekant nuo JAV. Konkurse dalyvavo Suchojaus, Mikojano ir Jakovlevo konstruktorių biurai. Naujasis lėktuvas, savaime aišku, turėjo būti geresnis nei jo amerikietiškasis analogas. Suchojaus biuras pasiūlė neįprastą lėktuvo konstrukciją: lėktuvo liemuo tapo ne tik sparnų tvirtinimo vieta, bet ir atkartojo sparno profilį. Tokiu būdu keliamąją jėgą būsimajam naikintuvui kūrė visas lėktuvo korpusas. Šią konstrukciją perėmė ir būsimasis MiG-29. Toliau darbai vyko dviem frontais: Suchojaus biuras kūrė sunkujį oro erdvės užkariavimo (fronto) naikintuvą, o Mikojano - lengvajį naikintuvą oro kautynėms (JAV analogai F-15 ir F-16).

1977 m. naikintuvo prototipas T-10 pakilo į orą. Beje, lėktuvą pilotavo garsaus aviakonstruktoriaus Iljušino sūnus Vladimiras. Štai tada ir paaiškėjo, kad pralenkti amerikietiško konkurento F-15 nepavyko. Aviagamykla jau buvo pasiruošusi serijinei gamybai, kai vyr. konstruktorius M. Simonovas pasiūlė tiems laikams neįprastai drąsų pasiūlymą: radikaliai pakeisti lėktuvo konstrukciją. Leidimas buvo gautas ir 1981m. į orą pakilo iš esmės naujas lėktuvas, kuris dabar jau žinomas kaip Su-27. Naikintuve be integrinio korpuso buvo dar viena pasaulinė naujovė - elektromechaninė valdymo sistema "Fly-by-wire", t.y. valdymo organai neturėjo mechninių traukių tiesiogiai susietų su aukščio ir posūkio vairais.

Pasaulis su Su-27 susipažino 1989 m. aviasalone Le Bourget. Ten pat pirmą kartą buvo pademonstruota ir nauja aukštojo pilotažo figūra - "Kobra". Tuo metu šią figūrą galėjo atlikti tik Su-27 ir MiG-29, o labai ribotą - ir F-14 Tomcat. Beje, 1997m. pirmą kartą pasaulyje "Kobrą" propeleriniu lėktuvu atliko Jurgis Kairys taip pat su Suchojaus firmos lėktuvu - sportiniu Su-31.

Naikintuvo pagrindu buvo sukurtos kovos mašinos su skirtingomis charakteristikomis:
Su-30 - dvivietis naikintuvas-sulaikytojas;
Su-33 - vienvietis denio naikintuvas;
Su-34 - dvivietis naikintuvas-bombonešis;
Su-35 - 4++ kartos supermanevringas vienvietis naikintuvas;
Taip pat serijiniai, mokomieji, modernizuoti, eksportiniai Su-27 variantai.

Kaip atsirado Su-27 SKM

1991m. pradėti gaminti eksportiniai naikintuvai Su-27 SK (serijinis, komercinis) skirti Kinijai. Beje, 1996m. Kinija nusipirko licenziją 200 naikintuvų ir gamina savo Su-27 klonus - Shenyang J-11. 1995m. pradėta vykdyti serinijio Su-27 SK modernizavimo programa Su-27 SMK. Programos tikslas - padidinti lėktuvo veikimo nuotolį ir suteikti jam daugiafunkcinio naikintuvo savybių. 1998m. vienviečio Su-27 SK (Nr. 04-02) pagrindu buvo pagamintas Su-30 KI (komercinis, skirtas Indonezijai). Nuo demonstracinio Su-27 SMK naujasis naikintuvas skyrėsi degalų papildymo ore, palydovinės navigacijos sistemomis. 1999m. naikintuvas išdažytas juodais, tamsiai bei šviesiai pilkais (baltais?) dryžiais ir pažymėtas borto numeriu "27" buvo pademonstruotas aviasalone MAKS-99. Sekanti naikintuvo modernizacija pagal programą Su-27 SM (serijinis, modernizuotas) iš esmės lietė borto sistemas, įvertinant tai, kad lėktuvą valdo vienas pilotas. Naujasis daugiatikslis 4+ kartos naikintuvas Su-27 SKM (serijinis, komercinis, modernizuotas) su nauju borto numeriu "305" debiutavo 2003m. aviasalone MAKS-2003.

Su-27 SKM charakteristikos:

Ilgis - 21,9m;
Sparnų plotis - 14,7m;
Aukštis - 5,9m;
Varikliai - 2*AL-31F;
Max trauka - 2*12500kgs;
Max svoris - 33000kg;
Max degalų kiekis 9400kg;
Max greitis mažame aukštyje - 1400km/h;
Macho skaičius - 2,15;
Max skrydžio aukštis - 17750m;
Max leidžiama perkrova - 9g;
Skrydžio nuotolis kreiseriniu režimu - 3530km;
Ginkluotė - vienvamzdė 30mm automatinė patranka GŠ-301;
Max ginkluotės svoris - 8000kg (10 pakabinimo vietų).

Paveikslėlis

Modelis gana paprastas, judančių dalių praktiškai nėra. Kabinos detalizacija gana kukli, paprastesnė net už Maly modelarz variantą. Popierius neįprastai storas, nors neteko čiupinėti kitų Orlik leidinių - gal pas juos toks standartas. Duotas gana didelis pakabinamos ginkluotės asortimentas, nors susukti raketas iš tokio storumo popieriaus bus vienas vargas. Tekstinės instrukcijos beveik nėra, paveiksliukų daug, bet ne viskas aišku. Išlindo ir klaidelė naikintuvo dažymo schemoje: abiejų kilių vidinės pusės pilkos, nors turi būti dažytos (matosi fotografijose). Pilkas vidines puses turėjo Su-30 KI "27". Apsirūpinau ir lazeriu pjautu karkasu.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pradėjau nuo priekinės dalies ir iškart susidūriau su problema - per mažos karkaso detalės. Pagal instrukciją karkasas apklijuojamas juostelėm, bet net ir tada lieka gan didelis plyšys tarp juostelės ir išorinės detalės. Šioje vietoje problema išsprendžiama labai paprastai, nes detalės apvalios. Bet kas laukia toliau?

Klijuojant korpuso dalį su piloto kabina taip pat išlindo ta pati problema. Be to, karkaso konstrukcija tokia, kad nėra atramos taško, nuo kurio būtų galima klijuoti išorines detales. Nusprendžiau lėktuvą klijuoti iš kito galo ir surinkau centroplano karkasą, beje itin originalios konstrukcijos. Mano manymu čia labiau tiktų kartoninio laivyno technologijos.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Bir 15th, '17, 19:14. Iš viso redaguota 2 kartus.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: Su-27 SKM, Orlik, 1:33

Standartinė Prunce » Geg 4th, '17, 07:44

Įdomu bus stebėti šio modelio surinkimą. Kiek teko skaityti "lenkuose", tai šis modelis beveik be normalaus karkaso - vokiško ir lenkų "JSC" leidyklų tipo (ant juostelių dėžučių) Ar taip ir yra? Nors pagal vaizdus atrodo, kad kažkoks karkasas, visgi, yra.

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik

Standartinė baziliskas » Bir 15th, '17, 09:10

Sveiki, neteko susidurti su JSC modeliais, tad negaliu lyginti. Vis tik karkaso normaliu pavadinti negaliu. Renkant centroplaną pirmiausia suklijuojamas toks lovys. Po to prie jo prilipdoma dėžutė ir gaunama raidė "T". Vėliau prie lovio lipdomos likusios karkaso dalys ir gaunama gan įdomi konstrukcija. Kadangi naudoju lazeriu pjautas detales, tai pas mane karkasą sudaro mišrainė iš kartono ir vatmano detalių, mat lazeriu išpjautos ne visos detalės. Be to, neįvertinta ir tai, kad pagal autoriaus sumanymą, originalios karkaso detalės nenumatytos pastorinimui.

Pagaliau turėjau atramos tašką ir pradėjau lipdyti lėktuvo apačią. Pačios detalės sutampa gerai, čia priekaištų kol kas neturiu. Rezultatas iš pirmo žvilgsnio irgi atrodo neblogai.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Bet tik iš pirmo žvilgsnio. Korpusas pradėjo suktis sraigtu. Lovys pasirodė per ilgas, tad teko trumpinti apie 1mm. Išvis nelabai aišku, kam reikėjo supjaustyti dugną į atskiras detales, nes rezultatas - vientisa plokštė, įlenkta per vidurį (raidė "V"). O štai įlenkimą formuoja tik lovio pradinė ir galinė dalis, tad vidurinė detalė neišvengiamai šiek tiek nusėda, nors popierius ir storas. Žodžiu, nervai pasirodė skystoki, tad viską išardžiau ir nusprendžiau perdaryti savaip.

Paveikslėlis

Visų pirma, tai į lovį įklijavau papildomas skersines detales. Atskiras apačios detales suklijavau į vientisą ir tik tada prilipdžiau prie lovio. Visas likusias karkaso detales storinau ir klijavau jau prie turimos konstrukcijos. Naujoms ratų nišoms sunaudojau beveik visas geltonos spalvos atsargas, tikiuosi daugiau nebeprireiks. Papildomai sutvirtinau dugną ten, kur ateityje tvirtinsis lėktuvo šasi.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik

Standartinė baziliskas » Lie 3rd, '17, 11:57

Sveiki, uždengiau didžiąją dalį centroplano viršaus. Šiaip detalių sutapimas labai geras, tik vieną teko patrumpinti. Su storu popierium dirbti nepatogu, bet kol kas su rimtais sunkumais dar nesusidūriau.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: Su-27 SKM, 1:33, Orlik

Standartinė baziliskas » Spa 3rd, '17, 09:44

Sveiki, surinkau variklių gondolas ir korpuso dalį tarp jų.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius


Grįžti į ERDVIŲ VALDOVAI

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias