Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis modelis

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 5th, '13, 20:06

Nu, paskutiniai štrichai šiam modeliui.

Pertvirtintas štagas

Paveikslėlis

Virvės iš gražių "saulelių" padarytos tikriausiai labiau artimos žvejų dūšiai

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Padariau vėtrungę, tiesa labai supaprastintą - rimtesniems darbams reikia kitokio mastelio

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kitos pastabos bus rytoj

Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 6th, '13, 15:50

Na štai ir atėjo metas pastaboms.

1. Modelio koncepcija
Noriu pakalbėti apie šio modelio koncepciją, t.y. kam skirtas modelis, kokį modelį norime matyti. Buvo pasisakymų, kad šis modelis yra skirtas naujokams. Manau taip modelių nereikėtų skirstyti. Naujokams pilnas internetas modelių, o W.M.C. yra leidyklą, todėl produktas turėtų būti tiekiamas kokybiškas, o ne bet kaip padarytas ir supaprastintas, teigiant, kad modelis yra naujokams, kurie deja tokio koks jis yra dabar padaryti nesugebės.. Tatai gaunasi, kad ne naujokams, bet labai klaidingai suprojektuotas, tiesa kuršvaltės siluetą turintis modelis. Tokio skirstymo kaip naujokams ar dar kam nors neturėtų būti, mano nuomone, nes naujokams tiks paprastesnių daiktų modeliai, kad ir tas pats W.M.C išleistas Tolbuchino švyturys. Paprastas ir tvarkingas modeliukas.

Toliau apie koncepciją arba ką norima pasiekti.
Kurėnas su vėtrungėmis, tai vis tik Lietuvos istorinis ir kultūrinis paveldas. W.M.C. – vienintelė Liketuvoje egzistuojanti leidykla. Priminsiu kiek savo istorijai skiria visi pvz. lenkų ar rusų leidiniai. W.M.C. galėtų kuo puikiausiai investuoti į kitokią ir neištirtą rinkos dalį, lietuviškiems objektams skirdama daugiau dėmesio ir istorijos studijavimo :) tai būtų labai džiuginantis faktorius, man tikrai, o tikiuosi ir kitiems Lietuvos modeliuotojams, nes lietuviškos technikos modelių labai mažai, o ir ANBO IV suprojektavo mūsų brolis lenkas, o ne lietuviška leidykla.

Todėl manau, kad Kurėnui reikėtų skirti didelį dėmesį, nes iš jo gali išeiti puikus modelis, kokio dar nė viena leidykla nėra turėjusi, tačiau dėl to reikia stipriau padirbėti, kad jis būtų istoriškai teisingas ir su visais originaliais identifikacijos elementais. Taigi papunkčiui:

1.1. Siūlau neprojektuoti modelio, o projektuoti tikrą laivą, t.y. modelio konstrukciją padaryti kaip tikro laivo.
1.2. Pačios leidinio detalės galėtų būti tiesiog reikiamos formos lentos, iš kurių būtų surenkamas visas Kurėnas. Tada ir konstrukcija būtų teisinga, kur reikia lentos nusiimtų ir panašiai.
1.3. Pasižiūrėkite į Rusijos leidyklos Shipworks Petro I botelį – konstrukcija kaip tikrame – viskas kuo puikiausiai susirenka.
1.4. Modelio nereikia skirstyti naujokams ar profesionalams, modelį reikia daryti kuo artimesnį originalui – realistišką.
1.5. Dabar vis imituojam ir pasirenkam tradicinį modelį, kuris turi karkasą ir panašiai. Kartoninis modeliavimas nuo MM laikų jau seniai pasiekė visai kitą lygį, kodėl nepadarius dar žingsnio į priekį ir nesurinkus modelio iš elementų, kurie buvo tikrame laive. Aišku teks ir šlifuoti, ir kartoną storinti iki kokių galbūt 4 mm, bet nemanau, kad tai bėda.
1.6. Jeigu tas lentas dar lazeriu išpjaut išviso būtų fantastika.

2. Instrukcijos

Dėl korpuso instrukcijų pretenzijų neturiu, dėl takelažo turiu. Takelažą teko išrasti pačiam ir Antanas aišku daug padėjo.
Projektuojant takelažą reikėtų sau užduoti vieną klausimą: Ar tai ką dabar padariau veikia ir funkcionuoja? Jeigu atsakymas ne – tada blogai. Aš darydamas takelažą visada savęs to klausiu – ir atsakymas gerokai padeda. Todėl siūlyčiau patiems pasižiūrėti dar kartą į pateiktas instrukcijas ir pagalvoti ar tikrai viskas veikia ir kodėl viskas taip supaprastinta.
Nejaugi neįmanoma nubraižyti aiškių ir paprastų schemų, o ne tokių kur velnias galvą nusisuktų? Pasižiūrėkit į ShipWorks ar Shipyard rangauto ir takelažo schemas.
Tokios žodinės instrukcijos kokia yra dabar gali ir išvis nebūti. Žodinėje instrukcijoje neparašyta nieko naujo, ko nebūtų parodyta schemose ar detalių žymėjimuose (nusklembtas kampas ant karkaso špangauto pvz.) Manau žodinėje instrukcijoje turėtų atsispindėti tie momentai, kurių nesimato schemose. Pvz. Šiam modeliui teko lankstyti įvairius žiedelius iš vielos: turėtų būti jie iš 0,1 mm vielos, bet aš ėmiau 0,3 ir išlaužiau 1,8 mm diametrą, vietoj reikiamo 1,5 mm. Atsiprašau geriau nesugebėjau. Viela plieninė, nes reikia, kad būtų tvirta ir laikytų virvių įtempimus. Tai įsivaizduokit jeigu modeliuotojas paims žalvarinę vielą, ką ji laikys? Tai ir parašykit tose žodinėse instrukcijose niuansus, kurie turi įtakos: kokią vielą naudoti, kur ką laku ar cianokrilatu impregnuoti ir t.t.

3. Mastelis
Kelios nuotraukos įliustruojančios mastelį.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Kodėl reikia tokį mastelį pasirinkti nežinau, matyt nerašytos taisyklės egzistuoja, į kurias siūlyčiau numot ranka ir parinkti mastelį tokį, kad modelį būtų galima padaryti gerai ir gražiai detalizuotą. Sukti 1,8 mm žiedukus yra užknisantis reikalas, daug jų atsiduria po stalu ir t.t.
Siūlyčiau mastelį ne smulkesnį negu 1:36.
Didesnį modelį būtų lengviau padaryti ir tiems patiems naujokams, detalizavimas būtų geresnis, visus elementus galima būtų išpildyti žymiai geriau, galų gale stiebai turėtų daugiau svorio, kurio reikia , kad visi elementai atrodytų gerai, krengelsus būtų galima pririšti virvėmis, o ne priklijuoti, vėtrungę galimą būtų daryti dau sudėtingesnę ir gražesnę ir t.t.

4. Detalių išpildymas

Be galo daug visokio klijavimo briaunomis ir t.t., kam to reikia, miniatiūrinė detalė, susiklijuoja iš kelių dalių, anskčiau jau apie tai rašiau – storinti ir dažyti briaunas. Nepamirškite, kad tos detalės, kur rišamos virvės, turi būti stiprios, nes prie jų reikės rišti virves – įtempimai.
Korpusas susideda iš išorinio ir vidinio bortų ir dar lentų – vienareikšmiškai palikti tik lentas.
Projektuojant siūlau gerai pagalvoti, o gal ir susiklijuoti tam tikrus elemnetus, kad pamatytumėt kaip klijuojasi tam tikri dalykai, neužtenka vien nubraižyti detales, dar reikia pagalvoti kaip tai susiklijuos ir atrodys.

Vėtrungių išviso nėra – o tai manau labai svarbus elementas – identifikacija. Matyt tokie Kurėnai plaukioje ne tik Lietuvai priklausančioje marių dalyje, bet ir dabartinės Rusijos teritorijose – orieantacija į kitų šalių klientus padarant vėtrunges su atitinkamų vietovių identifikacija.

5. Spalvos


Šiam modeliui užtenka 3 spalvų:
Ąžuolas vidinėje pusėje
Tamsesni bortai
Metalo spalva

Kodėl denio spalva turi skirti nuo vidinio borto spalvos? Matyt neturi.
Ąžuolas ne toks oranžinis, blokai balti irgi matyt nebuvo, riešuto spalvos irgi nereikalingos.
Modelis neturi būti perkrautas spalvomis, jos turi būti ne per ryškios kaip dabar, tai viskas susiveda į modelio realistiškumą.

6. Stiebai ir šablonai

Dar pasikartosiu – sukti stiebus iš popieriaus manau yra nesamonė – jie turi turėti savo svorį, o iš medžio ir atrodys žymiai geriau. Tiesa pateikus stiebų šablonus reikia ir medieną pasiūlyti arba pasiūlyti kuo ją impregnuoti, kad atitinktų bendrą modelio spalvingumą.
Šablonai tiesiog nepateikti – tai ties tuo irgi reikia padirbėti, rekomenduoti medžiagas jiems.

Tai tiek pastabų, visos kitos išsakytos gamybos procese. Galutinė fotosesija bus vėliau.

Sėkmės išleidžiant gerą Kurėno modelį.

Kitaip tariant svarbu kokybė, o ne kiekybė.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomazs » Rgs 6th, '13, 20:00

Sveikinu pabaigus ir spaudžiu dešinę, Tomai. Pilnai sutinku su tamsta, kad modelius reikia daryti kuo realistiškesnius ir detalizavimo prasme ir paties surinkimo ypatumais.
Nors modelis skirtas naujokams, mažai kas jį užbaigs. Kiek rodžiau žmonėms kas per hobis čia, nė vienas net nenorėjo surinkinėt ant delno telpančio modelio, patys nuo blusinėjimosi turbūt irgi nepradėjot? ;)
Daryk viską pats ir nesvarbu kad niekas nesigaus
Vartotojo avataras
Tomazs
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 342
Užsiregistravo: Gru 15th, '08, 17:31
Miestas: Birštonas-Kaunas

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 6th, '13, 20:05

Ačiū.

Aš ameniškai pradėjau nuo Maly Modelarz modelių, kuriuos gadinau, klijavau belekaip, o po to sudegindavau ir t.t. :) tokia vat ta pradžia.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Antanas Povilaitis » Rgs 7th, '13, 14:18

Sveikinimai pabaigus nelengvą darbelį. Apmaudu, kad gavosi ne visai testinis surinkimas, bet tikrai pasiekta geriausia, kas šioje situacijoje galima. Ir tuo tikrai reikia pasidžiaugti. Jei ir Pranas užbaigs savo testą su "patobulinimais", bus dar daugiau medžiagos visokiems pamastymams. Nors žinoma, jau vėloka, man vis tik kelia įtarimų pats korpusas. Koks Tomai modelio ilgis tarp števnių viršutinių dalių? Atidžiau pažiūrėjau į surinkimo pradžioje duotą brėžinį ir man pasirodė, kad jis deformuotas. Gal klystu, bet man visą laiką atrodė, kad korpusas per trumpas truputį...
Su išvadomis, esmėje sutinku. Galima gal, kažką neesminio pataisyti ar pridėti prie jų, bet nelabai verta. Per visą temą buvo išsakyta tiek, kad tai realizavus, jau pakaktų neblogam projektui. Nepritariu tik optimistinei pabaigai, tikintis gero kurėno leidinio. Nieko iš to nebus. Niekada nebuvau nusiteikęs prieš W.M.C. leidyklą ir Denisą. Bet po šitos istorijos, kai buvo visiškai nusišalinta, apsimetant , kad nieko neįvyko, mano nuomonė pasikeitė. Klysti galima ir žmogiška, bet nesugebėti šito pripažinti....
Prisiminus gandus apie norus išleisti ir "Prezidentą Smetoną", pradeda šiauštis plaukai ir kyla noras pasakyti: " Gerbiamieji Rusijos, Baltarusijos ir panašių kraštų projektavimo "virtuozai"! Negi Jums nepakanka savų tarybinių "gelžgalių"? Projektuokitės juos į sveikatą, kaip norite ir kiek norite. Palikite prašau, lietuviškus ramybėje. Tiek laukėme, palauksime ir dar truputį. Išaugs ir mūsų projektuotojai ir padarys taip, kaip reikia ir su meile savo kultūros palikimui. O Jūsų chaltūros - mums nereikia!!!"
Ačiū Tomai už malonų pabendravimą. Ačiū visiems, kam šita tema rūpėjo ir rūpi. Iki kitų modelių.
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 8th, '13, 15:41

Atstumas tarp števnių 201 mm. Visokius išmatavimus esu sudėjęs lentelėję - 5 temos psl.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 10th, '13, 17:46

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Tomas » Rgs 11th, '13, 22:01

Šiandien knygyne užtikau visai įdomią 112 psl. knygelę

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Gaila, kad anksčiau nemačiau.

Knygutėjęyra aprašyta lietuviškų burvalčių klasifikacija, vėtrungių atsiradimo istorija, žymėjimai, vėtrungių išmatavimai, simbolika ir t.t.. Vėtrungių iliustracijos pateikiamos su masteliais. Daug laivų fotografijų. Daug nuorogų į kitus šaltinius.

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Paveikslėlis

Citata iš knygos:

"Jau daugelį metų ginčijamasi, kaip reikėtų vadinti Kuršmarių burvaltes. Jų buvo keletas tipų, tačiau kalbant apie vėtrunges, mums aktualūs tik trys tipai: burvaltės, kuriomis buvo žvejojama tempiamaisiais tinklais: bradu (bradiniu tinklu), kornu (kurniniu tinklu) ir kiudeliu (kiudeliniu tinklu). Būtent tinklo pavadinimas diktavo, kaip vadinti laivą. Visiškai tinkami lietuviški atitikmenys "bradinė valtis" (Braddenkahn), "Kurėnas" (Kurrenkahn), kiudelvaltė (Keitelkahn)."

Čia rasit ir daugiau informacijos. Vien žodž - vertas dėmesio leidinys.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius


Re: Žvejų laivas Kurėnas /1:50/ W.M.C. Models / Testinis mod

Standartinė Antanas Povilaitis » Rgs 12th, '13, 23:23

Labai įdomi naujiena. O kiek ta knygelė kainuoja? Buvo viena ar daugiau? Reikės pasidairyti, gal vietoje rasiu. Šiaip, tai labai mane domintų . Kas liečia pavadinimą kurėno, citatoje dėstomos labai abejotinos tiesos :lol: . Nors Romualdas Adomavičius ir yra Jūrų muziejaus specialistas, suvesti viską į žvejybą ir laivus klasifikuoti tik pagal tinklo tipą.... :shock: . Tuo labiau, kad tie patys laivai(kurėnai) plaukiojo ne tik mariomis. Nemunu, Gilija, Šyša ir kitomis upėmis. Ir ten jų buvo labai daug. Gal net daugiau nei kuršių mariose... Tiek rytprūsių pusėje, tiek mūsų pusėje. Šiaip, tai jie gana intensyviai plaukiojo net iki Smalininkų(šalia Jurbarko) uosto. Aš net įdėjau nuotrauką su kurėnais iš Šilutės turgaus. O ten tik fragmentas turgaus nufotografuotas. Vis tik esminis dalykas yra pati laivo konstrukcija. O tokie teiginiai: " Būtent tinklo pavadinimas diktavo, kaip vadinti laivą. Visiškai tinkami lietuviški atitikmenys "bradinė valtis" (Braddenkahn), "Kurėnas" (Kurrenkahn), kiudelvaltė (Keitelkahn)." , labiau panašūs į bandymą pvz. žmonių pilietybės sąvoką pakeisti į skirstymą pagal galvos apdangalą(skrybėlę, kepurę, skarelę)... Įdomiai pasaulis atrodytų :lol: .
Bet visokios nuomonės įdomios ir tikrai jaučiu, kad knyga vertinga. Ačiū Tomai. Ieškosim.
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

AnkstesnisKitas

Grįžti į VANDENYJE IR PO VANDENIU

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron