Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Lie 15th, '13, 18:00

Taigi, iš Deniso gavau surinkti lietuviško žvejų laivo - valties kurėno modelį 1: 50 masteliu. Kai kas jį jau bandė rinkti, tačiau netenkina tempai.
Keletas istorinių vaizdelių:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pora šiuolaikinio atkurto kurėno vaizdelių:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kurėno aprašymas:
https://lt.wikipedia.org/wiki/Kur%C4%97nas

Kadangi kurėnas - vienas iš kuršvalčių tipų, tai verta pasiskaityti ir apie jas čia:
http://lt.wikipedia.org/wiki/Kur%C5%A1valt%C4%97

Kiek suprantu, modelis darytas pagal šiuos brėžinius.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Surinkimo brėžiniai:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kas čia man nepatiko? Žiūrint į brėžinį, aiškiai matyti, kad nageliai, sukišami į bortines nagelinas yra kitokios formos, negu esantys suoliuke. Modelyje jie vienodi (detalės S3). Be to, suoliuke stiebo tvirtinimo apkaustui reikia dar dviejų kilpų - jų modelyje nėra.

Paveikslėlis

Toliau - denio juostos po knicomis yra platesnės, negu pačios knicos. Žiūrint į brėžinį tai aiškiai matosi, modelyje šios detalės vienodo pločio.

Paveikslėlis

Dar pastaba - šoninio šverto - šliūžės - viršutinis tvirtinimo trosas taip, kaip parodytas surinkimo schemoje, nebuvo rišamas. Jis rišosi 'užsitempiančia aštuoniuke". Taip pat toks vantų tvirtinimas, koks pavaizduotas surinkimo brėžinyje, visiškai neatitinka vantų kilpų brėžiniuose ir nuotraukose. Nekalbu apie "Kuršio" nuotraukas - ten vantai - visiška improvizacija.

Paveikslėlis

Žiūrint į brėžinį ir nuotraukas, aiškiai matosi, kad trosų, tvirtinančių bures prie stiebų, gijų yra 3 - 4 kartus per daug - priekinė burė rišosi 3 vijomis, galinė - 6, o ne tokiu kiekiu, koks pavaizduotas surinkimo brėžinyje:

Paveikslėlis

Toliau - lapai su detalėmis:

Paveikslėlis

Šiame lape esantį denį reikia padalinti į du - galinė jo dalis yra žemiau, negu pagrindinė.

Paveikslėlis

Kadangi kurėno priekis buvo ne bukas, kaip aiškėja iš detalių, o smailus, kaip rodo brėžiniai, tai kilio priekį ir galą rekomenduočiau daryti užsmailintus

Paveikslėlis

Toliau - vaterveisai ėjo viso denio (ir ne tik pagrindinio, bet ir kitų) pakraščiu ir buvo maždaug vienodo pločio. Detalėse pavaizduota šitaip:

Paveikslėlis

Dar vienas niuansas - nepatinka medžio spalva. Ji labiau primena juodalksnį ar pušį. Jei deniams tai puikiai tinka, tai ąžuolinėms bortų ir knicų, pertvarų ir suoliuko, šliūžės ir vairo detalėms, stiebams ir šprintkartėms tikrai netinka. Jų mediena turėtų būti daug tamsesnė. Panaši į šitą, tik dar tamsesnė:

Paveikslėlis

Kiti du lapai:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir čia matau įdomų dalyką; metaliniai vairo apkaustai 26a ir 27a detalės

Paveikslėlis

staiga virsta mediniais - apvadai 26b ir 27b

Paveikslėlis

Dar vienas įdomus momentas. Kažkada Tomas patarė pataisyti dugno formas iš kampuotų į dailiai išlenktas. Denisas tai puikiai pataisė, Deja, dugną ir bortus jungiančios juostelės liko kampuotos:

Paveikslėlis

Dar vienas lapas su borto išorinėmis ir širstreko lenta. Jei su borto lentomis viskas tvarkoje, tai širstreko lentą reikia tamsinti - ji buvo ąžuolinė. Beje, visas bortų lentas reikėtų pastorinti bent jau 1 mm kartonu. Realaus kurėno bortai yra 8 - 10 cm storio, o 1: 50 masteliu tai būtų 1,5 - 2 mm storis. Ir ant borto viršaus prašosi planširis, nes retušuoti medžio faktūra dažytas detales (ir gana nesiauras) nelabai išeis taip, kad nesiskirtų nuo spausdintos detalės.

Paveikslėlis

Žinoma, dar nėra pagrindinio stiebo apačioje esančio apkausto, prie kurio tvirtinosi vairo viršutinę kilpą palaikanti grandinė. Kurėno vairo viršutinė kilpa buvo judama, kitaip nebūtų įmanoma perkelti rumpelio dantytame sektoriuje. Be to dar kas nepatiko - baltos burės ir tai, kad nėra vėtrungės... O be paskutinio akcento kurėnas - ne kurėnas...

Čia pora kadrų su daug artiomesnės tikrovei (ir tai tik tuo atveju, jei kurėnas šviežiai pastatytas) medžio spalvos:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Na, o toliau - pirmieji darbai. Suklijavau kilį iš dviejų detalių:

Paveikslėlis

Pagal sumanymą jis yra toks:

Paveikslėlis

o reikėtų surinkimo brėžiniuose parodyti tokį:

Paveikslėlis

Toliau - priekinė pertvara. Su ja kaip ir viskas gerai, bet toje vietoje, kur prie jos turi klijuotis denis, prašyte prašosi lentynėlė. Ji palengvins denio klijavimą ir neleis jam "prasėsti". Ją ir padariau:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Kiti špantai susėdo į vietas kaip pagal natas. Tik špantas "I" ir pertvarėlė "J" taip pat prašosi lentynėlių denio priklijavimui. Be to, ant španto "I" viršaus reikėtų numatyti juostelę su ąžuolo faktūra, pridengsiančią to španto viršų ir drnio galą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat priklijavau viršutinę dugno detalę - ją rekomenduočiau pastorinti 0,5 mm kartonu, kas nenumatyta detalėse. Tai padidins viso korpuso standumą.

Paveikslėlis

Ir karkaso vaizdai:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Šiaip 1: 50 mastelis šiam modeliui šiek-tiek per mažas... Manyčiau, kad reikėtų jį daryti 1: 33 ar 1: 25. Tada jis būtų dar išvaizdesnis.

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Tomas » Lie 15th, '13, 21:39

Čia mano tempai netenkina - tik kam reikėjo naują temą tam pačiam modeliui pradėti??? Sujunkit temas su tomis, kur tas modelis ir pradėtas nagrinėti - o ir forumo skaitytojams bus patogiau.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Lie 16th, '13, 00:07

Atleiskit vyrai, bet aš negaliu į visa tai žiūrėti :twisted: :twisted: :twisted: . Raudonmedžio kurėnai su kiliais, deniais ir špantais :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: . Būkit geri, palikit Jūs tą vargšą kurėną ramybėje!!! Labai prašau. Nes jau ritamasi į visišką absurdą. Daugiau nieko nekomentuosiu, nes matau, kad tai beprasmiška...
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Lie 16th, '13, 18:50

Anrtanai, o kur čia tikrasis Tu? Tomo temoje rašai:
Protingus, teisingus ir pažangius dalykus reikia palaikyti ir skatinti. Tokiu reikalu laikau ir šitą projektą. Nežinau, kas čia projektuoja ir kas leidėjas, bet man tai ir neįdomu. Matau teisingai daromą darbą ir tam visiškai pritariu.

Dabar konkrečiau. Labai teigiama, kad tiek autorius, tiek leidykla neskuba su šiuo projektu. Vadinasi bus galima normaliai atlikti testinį surinkimą ir atsižvelgti į pastabas ir pasiūlymus(norisi tikėti).


Šioje jau viskas kitaip skamba:
Atleiskit vyrai, bet aš negaliu į visa tai žiūrėti :twisted: :twisted: :twisted: . Raudonmedžio kurėnai su kiliais, deniais ir špantais :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: :shock: . Būkit geri, palikit Jūs tą vargšą kurėną ramybėje!!! Labai prašau. Nes jau ritamasi į visišką absurdą.


Negi čia tik dėl to, kad testmodelio ėmiausi aš? Beje, Tomai, atskirą temą kūriau todėl, kad šio modelio išklotinės jau taisytos pagal Tavo daromą testmodelį. Niekas nesako, kad Tau reikia mesti savo pradėtą - tęsk. Ir tikrai bus daugiau naudos, negu aš arba Tu vienas darysim. Tik matai, yra toks reikalas - "W.M.C. Models" yra dar ir prenumeruojamas. O prenumeratos pradžią skelbiame apie rudens pradžią - vidurį. Ir tada jau turime žinoti, kokius modelius leisim. O Tavo temoje nuo 2012. kovo 17 - visiška tyla. Tai ką turime galvoti?

Modelis dar tik projektuojamas ir testuojamas. ir to Tavo minimo "raudonmedžio' tikrai nepaliksiu tokio, koks yra. autorius ir apiformintojas turės jį pakeisti ąžuolu. O dėl kilio, špantų ir denių, tai nuo jų niekur nepabėgsi - turėjo šie laivaliai tokius dalykus. Kai kurių net dugnas buvo sugręžiotas skylėmis. Kam? Manau aiškinti nereikia. O denio lentos buvo išimamos - pats ne vieną valandą stebėjau prie žvejo sodybos einant į Jūrų muziejų atstatomo kurėno darbus, kalbėjausi su meistrais ir daug ką išsiaiškinau. O brėžinukai, pagal kuriuos daromas šis modelis, padaryti Bremershafeno Jūrų muziejuje pagal ten saugomą kurėną. Žinoma, galima rasti įvairių kurėnų - juos statė skirtingi meistrai. O jie visi buvo savamoksliai ir jokių brėžinių neturėjo - tik patirtį. Tai kad du skirtingų meistrų kurėnai tikrai galėjo smarkiai skirtis.

O Antanui dar pasakyčiau - negali ar nenori padėti - netrukdyk tuščiu klaviatūros brazdinimu. Nes toks "lietuviško modeliavimo dievo" įvaizdis, kurį Tu dabar esi susikūręs, įpareigoja tamstą kažkur aplink Šilutę susirasti kokį didelį akmenį ir iškalti jame "10 Antano įsakymų Lietuvos modeliuotojams"... O gal ir daugiau... Arba mažiau... Kai nenori padėti, o tikraI daug žinai - jau blogai. Arba susireikšminimas, arba situacijos nesuvokimas. Niekas Tavęs iš forumų neišmetė, į konkursus pats nebevažiuoji... Galėčiau dar nemažai "nuodėmių" privardinti, bet ar reikia? Pats gi puikiausiai žinai, kad pats save ištrėmei, nuo visko nusišalinai. Tai kam dar kitiems nervus ir nuotaiką gadinti kiekviena, kad ir mažiausia, pasitaikiusia proga?

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Lie 16th, '13, 23:59

Ar nieko nesumaišei Pranai? Kažkaip jau įprasta, kad tik dievai sprendžia, kas nuodėmingas ir kiek, o kas ne... Tai gal paskutinėje pastraipoje vietoj "Antanai" turėtų būti "Pranai"? Kaip manai :) ? Tiek to, "žvaigždžių karų" dėl titulų nekelsiu. Pasilik jį sau :) .
Ir keletas klausimėlių:
1) Modelis pradėtas testuoti 2011m. gruodį. Vadinasi, jau tada jis buvo suprojektuotas. Sakykim beveik. Buvo patarimų ir pakeitimų. Iki tamstos Pranai minimų 2012. kovo 17. Tai kodėl ir beveik po dviejų metų dar vis tik "raudonmedžio rojus" ir cituoju" "raudonmedžio" tikrai nepaliksiu tokio, koks yra. autorius ir apiformintojas turės jį pakeisti ąžuolu"? Tai ką tada testuojame? Kodėl kažkas turi prenumeruoti kažką, neaišku ką? Ir kodėl per metus laiko nesugebėta pabendrauti su pačiu Tomu ir nepaklausti, kodėl niekas nejuda?
2) Kodėl duodamos nuorodos į šaltinius, kurių patys modelio autoriai neskaito. Citatos iš duotų nuorodų(Wikipedia): "Kadangi sekliose mariose kilis buvo nereikalingas, tenkintasi kuršvaltėmis su šoninėmis šliūžėmis – kilnojamaisiais lentiniais skydais, leidusiais manevruoti, panaudoti įvairių krypčių vėjus." ir "Kuršvalčių korpusas bei pagrindiniai elementai būdavo masyvūs ir tvirti, impregnuoti degutu, ilgaamžiai ir atlaikantys įvairias negandas." ir "Plačiausioje kuršvaltės vietoje stiebą laikė masyvus sostas (skersinė ąžuolinė sija). Ant jo buvo patogu skusti žuvis, taisyti maistą, kapoti malkas ugniakurui, sukrautam iš akmenų ant visad šlapio kuršvaltės dugno, priešais vairininko postą" ir "Ant dugno patiesdavo nuimamas grindų lentas – tiliandas." Kodėl turint lengvai prieinamą pagrindinę informaciją apie kilį, spalvą, tik reikalui esant uždedamas laikinas grindis (ne denį), beje kurių buvimą ir pats pripažįsti(cituoju) "...lentos buvo išimamos - pats ne vieną valandą stebėjau prie žvejo sodybos einant į Jūrų muziejų atstatomo kurėno darbus, kalbėjausi su meistrais ir daug ką išsiaiškinau...", kuriamos kažkokios mistinės konstrukcijos, deniai, kiliai ir net vaterveisai? O kur matosi tos išimamos lentos, apie kurias išsiaiškinai su meistrais, modelyje?
3) Kodėl net turint brėžinius, iš kurių nesunku sužinoti, kad maksimalus korpuso borto aukštis apie 90 cm, žemiausioj vietoj apie 50 cm, atstumas nuo dugno iki uždedamų lentų apačios kažkur nuo 7 iki 10 cm, kas perskaičiavus į 50-tą mastelį yra apie 1,5 - 2 mm, modelyje išauga iki įspūdingo dydžio?
4) Kodėl vietoje brėžinyje vidurinėje dalyje duotų 4 špantų, staiga atsiranda 6, o tuo pačiu ir visas dugnas uždengiamas, nors tai būdavo tik dalinai ir gana retai?
5) Kam išvis pateikinėti brėžinius, jei jais nesinaudojama? Išorinei formai pateisinti?
6) Kokiam lygiui modelis projektuojamas? Jei pradinukams, tai viskas super! Jei ne, tai koks įdomumas modelio, kurio pusę pagrindinių elementų paslėpta?
7) Ar tikrai kurėnai galėjo vienas nuo kito skirtis iš esmės? O gal tik neesminėmis detalėmis? Gal vis tik esmėje besiskiriantys laivai buvo kitas valčių tipas, bet ne kurėnas.
8) Ar šis projektas bus dalinamas visiems nemokamai ir bus kažkokia labdara, nors manau kainuos ne mažiau 5 000 Lt, kad visi privalo visokeriopai juo rūpintis ir remti? Kodėl elementarią komercinę veiklą, bandome pateikti kaip visuomeninę ir super kilnią? Ir kam visi, nenorintys sulaukti brokuotos prekės, laikomi nepatriotais, išdavikais ar priešais?
9) Kodėl Lietuvos modeliuotojai privalo turėti vieną nuomonę, vieną požiūrį į modelizmą, vieną įvaizdį ir vieną galimą veikimo ir bendravimo būdą? Kodėl visi privalo dėl kažko varžytis ir apsimetinėti, kaip tamsta Pranai(cituoju) "...o ir šiaip seniai esame priėję prie išvados, kad važiuoti tik į konkursą - neįdomu. Koks malonumas tris dienas sėdėti vienoje ar dviejose patalpose ir žiūrėti visą laiką į tą patį... " ? Kodėl negali krapštytis savo dirbtuvėlėse ar virtuvės kamputyje savo malonumui ir bendrauti su tais, kuriais nori?
10) Ir kiek etiška Pranai, darant komercinį projektą, pasinaudojus mano patarimu(http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=6&t=775), švaistytis tokiais teiginiais(cituoju) "....O Antanui dar pasakyčiau - negali ar nenori padėti - netrukdyk tuščiu klaviatūros brazdinimu...." ?
11) Man vienodai, rinks tą modelį Tomas ar ne. Jis pats tai sprendžia. Jei turi mintyje mane, būčiau surinkęs tą testinį modelį, jei to kam būtų prireikę. Ne problema. Tik va savo projektų, žymiai įdomesnių, turiu dar vienam gyvenimui. Tad kam dar Pranai fantazuoti, apie kažkokius mistinius pavydus?

P.S. Atsakyti nebūtina ;)
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Lie 19th, '13, 20:42

Na, Antanai, manau, kad nieko nesumaišiau - aš jau seniai nenurodinėju niekam, kokius modelius daryti, kokius projektuoti, kokius
Būkit geri, palikit Jūs tą vargšą kurėną ramybėje!!!

Tai kad metu atgal Tavo grąžintą akmenuką :D . Aišku, gali pasakyti, kad ir aš šiuo (nurodinėjimu) "griešiju"
O Antanui dar pasakyčiau - negali ar nenori padėti - netrukdyk tuščiu klaviatūros brazdinimu

bet čia buvo ne nurodymas, o tik prašymas. Tolesni pasvarstymai dėl "įsakymų' - pajuokavimas.
Toliau galiu atsakyti papunkčiui:
1. Viskas pradėjo keistis tada, kai Denisas pasakė, kad modelis bus leidžiamas kitais metais. Tada paprašiau parodyti išklotines arba duoti surinkti antrą testą, nes pirmas 'užstrigo". O nepaklausta Tomo buvo, greičiausiai, todėl, kad jis pats, pradėdamas temą, rašė, kad
Modeliui suklijuoti turiu beveik metus laiko, tai skubėt nėra kur.

Tie beveik metai senokai praėjo. Taigi, išvados sekė savaime - arba pamirštas modelis, arba žmogus turi ir be jo ką veikti.
2 ir 3. Vat, dabar ir galvoju, kodėl, duodamas nuorodą į šaltinį apie kuršvaltes, straipsnį pats perskaičiau tik "akimis'... Didesnės nesąmonės, negu ši iš Wikipedijos
"Kadangi sekliose mariose kilis buvo nereikalingas, tenkintasi kuršvaltėmis su šoninėmis šliūžėmis – kilnojamaisiais lentiniais skydais, leidusiais manevruoti, panaudoti įvairių krypčių vėjus."

nė tyčia nesugalvosi...
Kaip gali šliūžė (iš esmės švertas) atlikti kilio funkcijas? Arba iš kitos pusės - kaip gali kilis atlikti šverto funkcijas? Ar galite man tai paaiškinti, Antanai? Dar vienas "perliukas":
taisyti maistą, kapoti malkas ugniakurui, sukrautam iš akmenų ant visad šlapio kuršvaltės dugno, priešais vairininko postą

Deja, kaip aiškino tie, kurie statė kurėno kopiją, už priekinės paragės ant denio lentų (jos čia nebuvo išimamos) prikaltas skardos lakštas kažkam taip pat buvo reikalingas. Kam?
"Ant dugno patiesdavo nuimamas grindų lentas – tiliandas."

Kam tas lentas tiesti ant dugno? Gali paaiškinti?
kuriamos kažkokios mistinės konstrukcijos, deniai, kiliai ir net vaterveisai?

Vat, kad ne mistiniai - bent jau kilis, deniai ir vaterveisai. Kilį kurėnas tikrai turi, bet, kai atsakysi į 1 punkte pateiktą dilemą dėl kilio - šverto funkcijų, manau, kad ir pats suprasi, kad jį turi kiekvienas laivas - net ir 2 - 3 metrų valtis. Deniai yra net 4, iš kurių trys prikalti - priekinės paragės, pagrindinio denio pažemėjusi dalis ir galinės paragės. O pagringinio denio priekinė dalis taip pat prikalta tvirtai. Dėl vaterveisų sutinku - jū nėra, bet kraštinės kiekvieno skyriaus tiliandos yra prikaltos tvirtai. Modelyje yra pavaizduotos visos lentos taip, kaip brėžinyje, bet, braižant, paliktos dvi nereikalingos linijos, apie kurias autoriui taip pat bus parašyta, kai prieis eilė. O išimamų lentų nedarome atskirai tik dėl to, kad nebus atkurta ertmė tarp dugno ir tiliandų. Pameni, ankstesnėje žinutėje rašiau apie dugne išgręžtas skyles/ Nesugalvojai, kam jos buvo skirtos/ Ogi tam, kad kažkur būtų galima vežti gyvą žuvį. Jei tarp dugno ir tiliandų tik 7 - 10 cm tarpas, koks mailius ten tetilptų. Turiu 1: 48 mm kurėno brėžinius pasidaręs. Ten tarpas tarp dugno ir tiliandų viršaus - 5 mm. Kadangi skirtumas tarp mastelių nedidelis, pats paskaičiuosi, kiek tai sudaro. Atimkime lentų storį (apie 5 - 7 cm) - kokį tarpą gausim?
4. Špantų skaičius tarp tiliandų ir dugno neturi jokios reikškės modeliui - lentos nebus nuimamos. Deja, kiek teko matyti rekonstruotų kurėnų (jų Lietuvoje nedaug - tik kokie 3 - 4 mariose ir vienas Galvėje), tai juose visuose tiliandos yra. Yra jos ir tame kurėne iš Bremershafeno, pagal kurį daryti brėžiniai. Be šių lentų dažniausiai yra mažesni kurėnai arba bradinės bei venterinės valtys.
5. Atsakyta aukščiau.
6. Modelis projektuojamas kaip nesudėtingas, bet bus detalizuotas pagal šiuos brėžinius tiek, kiek reikia.
7. Dėl kurėnų skirtumo tarpusavyje - ne mano mintis. Ją perskaičiau dar tarybiniais laikais A. Každailio knygoje. Apie tą patį kalbėjo ir kurėną atstatantys meistrai. Dabartiniai naujadarai nekopijuoja kokio nors konkretaus laivelio - jie yra tik apibendrinta kopija, paremta nuotraukomis ir technologijų studijomis.
8. Niekas neprivalo juo rūpintis, bet padėti ir patarti gali. Juk autorius gali nežinoti to, ką žinau aš, aš galiu nežinoti to, ką žinai Tu, Tu gali nežinoti... O produktas, visgi, bus skirtas mums, modeliuotojams. Tai ir norisi, kad jis būtų kuo artimesnis realybei.
9. Apie vieną nuomonę aš nieko nesakiau. Modeliuojame ir visą kitą veiklą darome taip kaip norime. Taip pat ir su dalyvavimu konkursuose: nori - dalyvauji, nenori - nedalyvauji. Bet tada ir šokinėti kaip pilypas iš kanapių su savo priekaištais nevertėtų.
10. Gal galima konkrečiau apie šitą?
11. Apie jokius pavydus aš net neužsiminiau. O jei kažką išskaitei tarp eilučių - ne mano problema. Aš visada viską stengiuosi rašyti eilutėse.

Atsakyti taip pat nebūtina.

Tęsiu toliau darbą. Taigi, dugno detalė - ją reikėtų padaryti truputį ilgesne (apie 2 mm) ir tiek pat platesne. Programa, išklodama borto lentas, neatsižvelgė, kad jų storis realybėjo 7 - 10 cm, kas 1: 50 sudaro 1,5 - 2 mm. Taigi, bortą teks storinti. O tada dugno neužteks. Arba reikia mažinti po 1,5 mm visus špantus ir perprojektuoti borto lentas. Tarp vidinės ir išorinės reiktų įterpti 1 mm kartono intarpus. Beje, dugno lentas galima įrėžti yla - jos geriau matysis. Ką aš ir padariau:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Vidinėms borto dangoms sujungti rekomenduočiau naudoti ne dantytas sujungimo juosteles, o stačiakampes - viskas puikiai susijungia ir išlaiko formą, o darbo daug mažiau. Beje, detalių priklijavimo vietas geriau būtų "užlieti' spalva - ne kiekvienam sekasi tiksliai viską priklijuoti. :D Beje, Visas sujungimo juosteles būtų taip pat geriau užlieti spalva - dugnines juodai, kitas - pagal medžio tekstūrą. Dugno sujungimo juosteles reikia pataisyti pagal dugno formą, ką ir padariau.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Šiose nuotraukose matosi, kaip borto apkala išlaiko formą su stačiakampėmis juostelėmis:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Priklijavau dugną:

Paveikslėlis

Ir pora vaizdelių po šiandienos darbų:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Sutapimas vos ne idealus, tik, kaip ir rašiau - dugną reikia truputį padidinti.

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Lie 21st, '13, 13:58

Tiesą sakant, nelabai suprantu, kaip diskutuoti su žmogumi, kuris vis tik sugeba plokščiadugnį laivą "aprūpinti" kiliu. Pagal visame pasaulyje naudojamą kvalifikaciją, plokščiadugnis laivas(valtis) būtent ir yra tas laivų(valčių) tipas, kurio dugnas plokščias ir nėra kilio.!!! Kad kurėnas( kurio esama bent trijų rūšių), yra plokščiadugnio tipo laivas(valtis), sutinka visi Lietuvos, ir ne tik, specialistai ir jų statytojai. Išskyrus vieną Praną... 180 laipsnių kampu keiti nuomonę apie paties duotą nuorodą į Wikipedijos informaciją, vadindamas tai nesąmone, nors viskas ten iš principo tiesa. Gal ne visai tiksliai išsireikšta... Tokiam lygyje nematau prasmės diskutuoti ir beprasmiškai gaišti laiko. Kaip ir studijuoti šio "testo" aprašymo. Koks gali būti "testinis" surinkimas, jei dar nėra pačio projekto. Viskas dar tik bus!!! Tekstūros, detalizacija, galutiniai detalių variantai? Visiškai sutinku, kad kiekvienas iš mūsų turi teisę "projektuoti", "testuoti", modeliuoti ir t.t. ką nori ir kaip nori ;) . Todėl linkiu smagaus laiko praleidimo. Ir tiek...
Ir ačiū už idėją, apie akmenį ir jame iškaltas taisykles :lol: . Žinoma, nei tikro akmens, tuo labiau visiems privalomų taisyklių nebus. Bet kažkas vis tiek bus... :D . Kaip sakė šaunusis Šveikas: "Nebūna taip, kad ko nors nebūtų"...
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Lie 29th, '13, 18:08

Taigi, šiek tiek apsisvaidėme žodžiais... Bet dėl vieno dalyko Antano tikrai turiu atsiprašyti. Bent jau tie naujadarai kurėnai, kurie daug kur prasilenkia su brėžiniais, pagal kuriuos buvo darytas šio modelio pirminis variantas, ir pagal kuriuos jis bandomas "atvesti į protą" - kilio tikrai neturi. tačiau šiame modelyje jis yra tik kaip pagrindas deniui iš tiliandų, kurios suprojektuotos neišimamos (modelyje). Tiems, kurie norės jas padaryti išimamomis ir atkurti tą tarpą tarp dugno ir tiliandų, padarysime nemažai atsarginės "medienos" - bent jau tokią rekomendaciją perduosiu autoriui.
O dėl šių teiginių:
"Ant dugno patiesdavo nuimamas grindų lentas – tiliandas." Kodėl turint lengvai prieinamą pagrindinę informaciją apie kilį, spalvą, tik reikalui esant uždedamas laikinas grindis (ne denį), beje kurių buvimą ir pats pripažįsti(cituoju) "...lentos buvo išimamos - pats ne vieną valandą stebėjau prie žvejo sodybos einant į Jūrų muziejų atstatomo kurėno darbus, kalbėjausi su meistrais ir daug ką išsiaiškinau...", kuriamos kažkokios mistinės konstrukcijos, deniai, kiliai ir net vaterveisai? O kur matosi tos išimamos lentos, apie kurias išsiaiškinai su meistrais, modelyje?
3) Kodėl net turint brėžinius, iš kurių nesunku sužinoti, kad maksimalus korpuso borto aukštis apie 90 cm, žemiausioj vietoj apie 50 cm, atstumas nuo dugno iki uždedamų lentų apačios kažkur nuo 7 iki 10 cm, kas perskaičiavus į 50-tą mastelį yra apie 1,5 - 2 mm, modelyje išauga iki įspūdingo dydžio?

turiu puikius įrodymus, kad tarpas tarp dugno ir tiliandų tikrai buvo didesnis, negu 7 - 10 cm.
P7260128.JPG
P7260128.JPG (316.85 KiB) Peržiūrėta 1796 kartus(ų)

mano bato ilgis 30,5 cm. Ar panašu, kad tas tarpas būtų toks, apie kokį rašo Antanas.
Žemiausioje vietoje mūsų projektuojamo modelio bortas tikrai nėra įspųdingo dydžio - apie 2 cm, kas realubėje atitinka 1 m. Atimkime borto pasvirimą ir turėsime tuos 90 cm, apie kuriuos ir kalba Antanas. O vat aukščiausiame taške yra šitaip (tiesa, patys "Kuršio" savininkai sakė, kad priekyje jų atkurto kurėno "stogelis" yra per vieną lentą aukštokai pakeltas, kad net trukdo vairavimui):
P7270172.JPG
P7270172.JPG (304.38 KiB) Peržiūrėta 1796 kartus(ų)

Mano ūgis - 1,75 m, bet aš buvau apie 30 cm aukščiau vandens lygio, o kurėno priekis dar per kokius 8 - 10 cm grimzlę turi. Tai kad gausis visi 2,10 - 2,15 m. Atimame vieną lentą, kuri "Kuršio" borto viršuje (beje, jis padarytas ne iš 3, o iš kokių 10 lentų) yra apie 15 - 20 cm. Gauname 1,95 - 2,00 m forštevnio aukštį.
P7270173.JPG
P7270173.JPG (303.97 KiB) Peržiūrėta 1796 kartus(ų)

Na, žinoma, tai, ką aš prisifotografavau šių metų Jūros šventėje, negalima laikyti pilnai patikima informacija, bet iš trijų ten buvusių kurėnų buvo galima rasti beveik visus mazgus, pavaizduotus Bremershafeno muziejaus brėžiniuose. Tiesa, iš šių naujadarų savininkų sužinojau, kad yra tokia Jagro ar Jagerio knyga "Kurenkahn Baut", bet, deja, internete jos niekur nerandu. Būtų labai gera paspirtis šiam projektui.

Taigi, po "teorinės' dalies pereinu prie praktinės. Iš pradžių priklijavau borto dangas taip, kaip rekomendavo modelio autorius - nestorintas:

Paveikslėlis

Jei gale gavosi nedidelis plyšelis - "šokau" nuo galo ir žemiausios borto vietos:

Paveikslėlis

tai priekyje jis siekė kokius 2 - 2,5 mm.:

Paveikslėlis

Ir aišku kodėl taip atsitiko - pradinis sumanymas buvo klijuoti bortus prie ragų šonų maždaug per vidurį, o reikia užleisti ant užsmailinto rago priekio.
Toliau užklijavau vieną lentą ant išlenkto 1 mm kartono ir iškirpau bei primatavau, bet neklijavau - buvo labai per trumpa:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Lentos priekį ir galą maždaug 1,5 - 2 cm atstumu nušlifavau smailiai iki nulinio storio (arba labai artimo jam):

Paveikslėlis

Pridėta ir apspausta, bet nepriklijuota viršutinė vieno borto lenta:

Paveikslėlis

Tiek trūksta priekyje:

Paveikslėlis

Ir tiek gale:

Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Lie 30th, '13, 00:43

Prunce rašė:...Tiesa, iš šių naujadarų savininkų sužinojau, kad yra tokia Jagro ar Jagerio knyga "Kurenkahn Baut", bet, deja, internete jos niekur nerandu. Būtų labai gera paspirtis šiam projektui...

Kalbama apie šitą Werner Jaeger knygą - "Der Kurische Reisekahn MARIA". Ją gauti ne problema. Kaina apie 19 eurų. Kad ir čia. Kitokios nerasi.

http://www.delcampe.net/items?language= ... OptionForm[searchMode]=extended&searchOptionForm[termsToExclude]=&searchOptionForm[searchTldCountry]=net&searchOptionForm[searchInDescription]=N&searchOptionForm[searchTranslate]=N .

Bet ji apie kitą, visai ne žvejų "kurėną" ;).

"...Kuršių marių kuršlaiviai arba reizinės (Kurische Kahn, Kurische Reisekahn arba Memelkahn) – tai gafeliniai vieno, dviejų (tiek jolas, tiek kečas pagal takelažą) ar trijų stiebų su šoniniais švertais, vairu ir bušpritu plokščiadugniai burlaiviai.Burlaivio apkala buvo karavelinė, laivai statomi iš ąžuolo (dugnas pušinis), jų dydžiai svyravo nuo 17 iki 33 metrų ilgio....
....Laivo tipas nusistovėjo įtakojant olandiškai laivų statymo tradicijai (ši tradicija ryškesnė Aistmarėse, kur plaukioję lomės tipo laivai buvo kyliniai, kaip tjalk ir skutije)..."

Citata iš Šilutiškio(tiksliau Rusniškio), rimčiausio kurėnų ir kitų laivų statytojo Lietuvoje, p. Simo Knapkio studijos "Kam irkluoti, jei gali buriuoti, arba apie istorinius Lietuvos burlaivius ir burvaltes" .

Replika:

http://www.modelizmas.lt/media/visiems/ ... /maria.jpg

Originali:

http://www.modelizmas.lt/media/visiems/ ... aria_1.gif

Nors dar yra ir kita to paties autoriaus knyga. Ši jau vertingesnė, nes čia jau daug info. Nuotraukos, brėžinukai, matmenys ir smulkiai tyrinėta visas žvejybos laivynas. Tai - "Fischerkähne auf dem Kurischen Haff" . Gauti galima kad ir čia:

http://www.antiquariat.de/angebote/HEI11093090.html

Pigiau matyti neteko. Tokia štai "teorija" ;) .
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Rgp 10th, '13, 09:59

Taigi, nusipirkau juodo popieriaus (storis apie 0,25 mm) ir ant jo suklijavau bortų lentas juoda puse prie popieriaus. Kam? Ogi bus paprasčiau parodyti autoriui lentų ilgio trūkumus.

Paveikslėlis

Apkirpau vieną apatinio vainiko "lentą" su poros milimertų prielaidomis

Paveikslėlis

gale

Paveikslėlis

ir priekyje.

Paveikslėlis

Klijais "Moment" (geltoni iš tiubelių) priklijavau "lentą" prie lenkto 1 mm storio kartono.

Paveikslėlis

Priekyje ir gale labai tinkamu tam dalykui OLFA L-5 peiliu nusmailinau priekį ir galą. Dabar tai buvo daug lengviau padaroma, negu pirmu atveju. Juodo popieriaus pasirodymas buvo "STOP" ženklas.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat klijais "Moment" priklijavau abi pirmo vainiko "lentas" prie jau anksčiau paruošto ir šiek-tiek pašlifuoto korpuso. Gavos štai kas:

Paveikslėlis

priekyje ir

Paveikslėlis

gale. Dugnas gavosi šitaip.

Paveikslėlis

Todėl rekomenduočiau dugną apklijuoti atskiromis "lentomis' po bortų sutvarkymo arba klijuoti po bortų priklijavimo. Antruoju atveju jis turėtų eiti pagal vidinę borto lentos kraštinę. Antram vainikui prielaidą padariau truputį didesnę - apie 3 mm.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir, kaip pasirodė, tas padidinimas buvo visai bereikalingas. 2 mm "lentos" liko kyšoti už korpuso galo.

Paveikslėlis

Ir po antro vainiko apklijavimo vaizdelis buvo šitoks:

Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Kitas

Grįžti į VANDENYJE IR PO VANDENIU

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 2 svečių

cron