Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Rgp 27th, '13, 08:15

Taigi, užklijavau paskutinę lentą. Ją dariau truputį kitaip - paklijavimą nuploninau ne iki nulio, o 1/3 storio. Ilgį pasididinau 2 mm:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat padariau širstreko pastorinimą ir jį paklijavau tokiu pat popieriumi, ant kurio buvo išspausdintos detalės. Taip pat padidinau ilgį 5 mm iš kiekvieno galo. Galus užklijavau gabaliukais iš stiebų detalių, kadangi juos vis tiek darysiu iš medžio.

Paveikslėlis

Suklijavus visą tai į vietas, borto storis gavosi 2,5 mm šiek tiek per daug. Vadinasi rekomendacija - bortų lentas storinti 0,5 mm kartonu. Šiaip širstreko juosta irgi išėjo per plona ir tikrai nepakenktų storesnis pastorinimas (panaudotas 0,15 mm, reikėtų bent jau 0,25 - 0,33 mm).

Paveikslėlis

Širstrekai klijavimo eigoje.

Paveikslėlis

Suklijuotas priekis ir galas. Ką galima pasakyt apie eksperimentą su iki 1/3 nupjautu pastorinimu? Gavosi, gal, tikroviškiau, bet smarkiai "iššoka" iš kitų dviejų lentų vaizdo. O širstreko juostos net suprasti neina, kad ji net neploninta.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Rgp 31st, '13, 08:52

Padariau planširius iš atsarginio bortų dangų komplekto, kurį apdairiai išspausdino Denisas. Tiesa, jų ilgio neužteko, tai teko sujungti. Rekomendacija autoriui - padaryti jų du komplektus - ant storo ir ant plono popieriaus. Plonesnis labiau pasiduoda lenkimui tada, kai detalė nelabai pritampa prie priklijavimo vietos. Taip pat priklijavau denius. Tiesa, ant pagrindinio denio viena linija nereikalinga - autorius čia paliko teorinio španto liniją, nors ant tikro denio ten jokių sujungimų nėra.

Paveikslėlis

Jei pagrindinis tiko vos ne idealiai, tai priekinį su galiniu teko derinti. Tiesa, pagrindinis denis buvo su laipteliu, tačiau autorius jį rekomendavo išlankstyti. Tačiau detalė paklijuojama 0,5 mm kartonu ir ją lankstyti būtų buvę problematiška. Aš padalijau pagrindinį denį į tris dalis ir priklijavau pradedant nuo galinio. Jį reikėjo 0,5 mm sutrumpinti. Tada priklijavau priekinę pagrindinio denio dalį. Ji puikiai tiko. Ir pabaigoje užklijavau laiptelio juostelę - ji irgi puikiai tiko. O vat priekinio denio forma kažkokia keista. Žiūrint į brėžinį, matosi, kad ji neturi būti tokia raityta. Todėl detalę pakoregavau maždaug šitaip:

Paveikslėlis

Galinis denis taip pat nelabai tiko į savo vietą ir buvo per ilgas - išsikišimas už pertvarėlės sudarė apie 3 mm, nors turi būti apie 1 - 1,5 mm.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Priderinus iš priekio, denis sutrumpėjo apie 1,5 - 2 mm.

Paveikslėlis

Man, kaip ir Tomui, nesutapo dviejų knicų pasodinimo vietos ant denio ir borto - 8 ir 9, kai, tuo tarpu, 10 ir 11 viskas sutampa.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir po šiandienos darbų turiu štai tokią valtelę:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

O čia nuotrauka tam, kad įsitikintume, kokia ji mažy-y-y-y-ytė... Tikrai reikia didesnį kurėną daryti.

Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Rgs 14th, '13, 11:35

Linija prie 13 detalės nereikalinga - čia jokio lentų sudūrimo nėra:

Paveikslėlis

Priekiniai apkaustai savo vietoje. Galinių kol kas neklijavau, nes vairo tvirtinimas šiame modelyje ne toks, koks buvo tikruose kurėnuose:

Paveikslėlis

Skersinės lentos ir šoniniai apvadai savo vietose. Skersines lentas padariau iš stiebo išklotinių, kadangi originalios buvo per siauros. Be to, jų atspalvis neturi skirtis nuo denio lentų spalvos, nes buvo daromos iš tos pačios medienos - pušies.

Paveikslėlis

Knicas klijavau ne briauna prie briaunos, kaip rekomendavo autorius, o pilnai užpildžiau 2 mm storio kartonu. Visos knicos buvo per aukštos...

Paveikslėlis Paveikslėlis

Knicos savo vietose:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Sosto gamybą visai pakeičiau, kadangi lankstyti lanku pastorintas net ir 0,5 mm kartonu detales nėra lengva, tai aš pastorinau lygia apatinę detalę 1 mm kartonu:

Paveikslėlis

Po to priklijavau galinę sosto sienelę:

Paveikslėlis

Kadangi dar trūko storio, tai priklijavau dar 0,5 mm storio kartono juostelę.

Paveikslėlis

Po to sekė dar po tris reikiamo ilgio 1 mm ir 0,5 mm storio gabaliukus kartono tose vietose, kur yra sosto iškilimai. Ir jie buvo pripjauti pagal sienelės galinę detalę.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Po to sekė priekinė ir viršutinė sosto detalės, kurios labai puikiai "gulė" į savo vietas. Rekomendacija - daryti sosto detales 1 - 1,5 mm ilgesnes, nes ne visiems vienodas bortų išvirtimas gali gautis. O nupjauti visada yra lengviau, negu pridurti ir spalvą atitaikyti. Beje, sostą, nežiūrint į tai, kad jis gana neplonas, pavyko puikiai išlenkti. Nes neteko matyti nė vienos istorinės kurėno nuotraukos su lygiu sostu. Greičiausiai, kad čia brėžiniuose yra klaida.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Tomas » Rgs 14th, '13, 13:55

Keista, man knicos nesigavo per aukštos. Manau, kad taip atsitiko todėl, kad nesilaikėte projektuotojo sumanymo:

pastorintas dugnas +0,5 mm kiek pamenu

Knicos kraštas užklijuotas ant viršaus, o ne visa knica suklijuota briaunomis dar +0,25 mm

Knica užklijuota ant tos paplatintos "lentos" +0,25 mm

Galbūt dar kiti netikslumai, per žemai priklijuotas bortas ar panašiai.
Vartotojo avataras
Tomas
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 184
Užsiregistravo: Lap 29th, '08, 17:24
Miestas: Vilnius

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Rgs 14th, '13, 16:48

Esi teisus Pranai. Visi stiebasuoliai (sostai) įvairiuose brėžiniuose turi lenktą apačią. Aš jau Tomui vieno brėžinio fragmentą buvau įdėjęs. Pakartosiu ir čia:
Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Rgs 14th, '13, 17:39

Gali būti ir taip, Tomai. Tačiau aš pastorinau denį tik 0,5 mm, dar 0,15 mm pridėjo tai, kad knicų apvadas užklijuotas ant viršaus, o ne tarp šoninių detalių. Bet tai sudaro tik 0,65 mm? o ne 2 mm. Būtent tiek per aukšta buvo priekinė knica, kitos - 1,5, mm. Bet tai - lengvai pataisomas dalykas. Todėl jo nesureikšminu. Tai, ko nespėjau sudėti ryte - reikėjo sūnui padėt persikelt į naują butą:

Galinis sosto apkaustas tiko puikiai, o tą akivaržtį, kuris tirėjo būti įleistas į sostą, papildžiau rymu, kurio vidinis diametras 1,2 mm, vielos storis - 0,2 mm. Tiesa, ar dėl to, kad klijai per staigiai "sugriebė", ar ne visai tiksliai pataikiau į išgręžtą skylutę, akivaržtis neįsėdo tiek, kiek reikia.

Paveikslėlis

Taip pat pasidariau sosto nagelius. Tokie, kokie jie buvo numatyti autoriaus (lygus vielos gabaliukas) man nepatiko ir aš viršutinę jų dalį (apie 2,5 mm) apklijavau popieriumi iš stiebo išklotinės.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Pabandžius suklijuoti briauna prie briaunos rumpelio fiksavimo sektorių - saulutę - ne kas gavosi. Taip, kaip sugalvota autoriaus, ši detalė visiškai nesiduoda suklijuojama taip, kad gautūsi priimtinas vaizdas. Aš pastorinau abi vertikalias šios dalies detales 1 mm kartonu, po to suklijavau tarpusavyje, ant briaunos pasižymėjau dantų vietas ir peiliuku SAC - 1 neskubėdamas išpjausčiau. Tada detalę įgirdžiau "Supermomentu" ir, jam išdžiūvus, stačiakampe adatine dilde išlyginau nelygumus. Manau, kad ne pats sudėtingiausias darbas net ir vidutinės patirties modeliuotojui. Tik vat - visą tą kartoninę dantytą briauną reikia dažyti. O tai, kas tiko briaunoms, nelabai tiko plačiai detalei padažyti. Su atspalviu nelabai pataikiau. Tiesa, nuotraukose dar ne pilnai išdžiūvę dažai. Pilnai išdžiūvusius pamatysiu pirmadienį.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tada ėmiausi durelių į Lašį - priekinę paragės patalpą. Na, nors pradžioje parodytame brėžinyje tas daiktas parodytas tarsi pagamintas iš vieno medžio gabalo ar faneros lakšto, nuotraukos rodo ką kitką. Jos buvo daromos mažiausiai iš dviejų, daugiausiai iš 6 lentų ar lentučių gabaliukų.

Paveikslėlis

Aš jas subraižiau yla ir patonavau labai atskiesta akvarele taip, kad atrodytų tarsi padarytos iš 6 lentelių. Taip pat pakeičiau vyrius, kurie leidinyje buvo tarsi mediniai ir nelabai panašūs į jokius vyrius. Taip pat buvo padaryta tarsi "veikianti" užsklanda. Ji labiau atitinka tai, kas pavaizduota brėžinyje ir kas matosi nuotraukose. Tiesa, kartais buvo (ir yra) naudojamas durelių užsklendimas kabliuku. Jei šiuolaikiniams naujadarams tai dar priimtina - jie plaukioja tik ramiam orui esant, tai istoriniams žvejų laiveliams tekdavo ir su sudromis susigrumti. O tada jau kabliukas mažiau patikimas už gerai užkaltą kaištį. Bent man taip atrodo. :D

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Beje, Antanai, esi neteisus, kad kuršvalčių negalima skirstyti pagal naudojamus tinklus (Tomo testmodelio tema). Kiekvienas tinklas turi savų ypatumų ir tikrai nuo tinklo tipo šiek - tiek (o kartais ir labai smarkiai) priklauso laivo konstrukcija. Juk ir dabar traliniais tinklais žvejojantys laivai turi savų požymių, kurie leidžia juos vadinti traleriais, gaubiamaisiais tinklais (kartais - kai žvejoja du laivai - ir tralu) žvejojantys laivai vadinami seineriais, Pelenginiais tinklais žvejojantys laivai vadinami liugeriais, žvejybai meškerėmis naudojami laivai dažnai vadinami kuteriais.

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Antanas Povilaitis » Rgs 14th, '13, 21:03

Na skirstyti visi gali, kaip kas nori. Neuždrausi :lol: . Bet kalba eina apie vieną ir tą patį dalyką: kas tas kurėnas ir ką juo vadinti? Ką paimti to klasifikavimo pagrindu? Duoti pavyzdžiai apie seinerius, tralerius ir t.t. yra teisingi, nes:šie laivai skiriasi esminiais konstrukciniais elementais. Apie ką aš kalbu? Pvz. jei į mersedesą įdėsi elektrinį variklį, jis vis tiek liks mersedesu. Galima ant mersedeso uždėti spoilerį ir pavadinti "mersbasu" :). Bet juk jis kaip buvo mersedesas, taip ir liko. Nieko esminio nepasikeitė. Prailginkime jį 2 metrais, šonuose įdėkime po 2 papildomus langus, kapotą padarykime stogelio formos, kaip kadilako. Nežinau, kam apsiverstų liežuvis šitą sutvėrimą pavadinti mersedesu?... Kalbant apie kuršvaltes(kurėnus) reikia laikytis irgi panašios logikos. Jei sakome, kad yra kiudelinė, bradinė ir korno valtys - iš kurių kurių tik vienas vadintinas kurėnu(korno valtis), o kiti labai skiriasi, nurodykime kuo? Man nelabai svarbu pats pavadinimas, svarbu tie skirtumai. Prieš akis turiu apie 800 foto, iš kurių, grubiai imant, apie 400 yra kuršvalčių ir jų detalių brėžiniai. Iš jų apie 20 pilnų laivų brėžinių. Gavęs juos, visų pirma puoliau ieškoti tų skirtumų. Labai norėjau susivokti, kur čia tiesa. Na nėra tų skirtumų esminių. Skiriasi tik dydis, bet ir tai nelabai daug. Visos jos galėjo be problemų žvejoti tiek kiudeliu, tiek bradinu tinklu, tiek kurnu. Įvairių formų laikikliai, kartys, virvės, kitos smulkmenos yra pagrindiniai skirtumai. Bet konstrukcija jų esmėje VIE-NO-DA.
Jei pats teigi, kad buvo esminiai skirtumai, tai būtų naudinga pamatyti tuos skirtumus labai konkrečiu pavidalu. Brėžinių pvz.. Nes tų interpretacijų internete ir nusikalbėjimų, daugiau nei reikia :) .
Asmeniškai aš pats pilnai pritariu šiam apibūdinimui Vikipedijoje. Laikau jį tiksliausiu ir patį kurėno pavadinimą laikau jau tapusiu daugiau bendriniu, priimtinu ir žinomu žmonėms. Tuo terminu vertėtų vadinti, jei skirstytume pagal tinklus, tiek kiudelines, bradines ir korno valtis, o jei kalbėti vokiškais terminais - "kurrenkahn arba litauer" ir "keitelkahn". Sutarimas, kad kurėnas ir kuršvaltė yra vieno ir to paties laivo tipo sinonimai, palengvintų mums visiems gyvenimą ir tolesnes diskusijas, apsibrėžiant apie ką kalbame.
Vikipedios nuoroda: http://lt.wikipedia.org/w/index.php?tit ... ntable=yes
Nemažai vertingos ir teisingos informacijos Simo Knapkio straipsnyje čia: http://www.baltai.lt/?p=13078
Paveikslėlis Paveikslėlis
Vartotojo avataras
Antanas Povilaitis
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 497
Užsiregistravo: Gru 18th, '08, 00:07
Miestas: Šilutė

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Spa 13th, '13, 11:54

Truputį su šiuo laivu, kaip ir su kitais modeliais, buvo sustota, nes reikėjo baigti šį laivelį:

http://kvaksiuk.com/forum-lt/viewtopic.php?f=21&t=863

Bet dabar, nors forsuojamas bus dar vieno modelio darymas, po truputį reikalai judės ir čia. Taigi, pradėjau vairo ir rumpelio gamybą. Iš pradžių pasidariau rumpelio "galvą". Tokia, kokia ji buvo numatyta, surinkus, būtų per silpna. Todėl ją papildžiau dviem 0,5 mm kartono juostelėm prie šoninių paviršių ir dviem gabaliukais 1 mm gartono priekyje ir gale:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Tada vieną iš vairo plokštės pusių paklijavau 1 mm kartonu ir galinę jo dalį nuploninau iki 0,33 - 0,5 mm storio, priklijavau kitą pusę.

Paveikslėlis

Užmoviau ir priklijavau rumpelio viršų bei apklijavau juostele vairo plokštės perimetrą (kas nebuvo numatyta projekte). Deja, vairo plokštė pasirodė esanti net 5 mm per žema. Žiūrint į šį brėžinį, matosi, kad rumpelio galva yra virš galinio rago, o apatinė briauna priekyje eina lygiai sulig laivelio dugnu. Deje, man gavosi taip, kad , pridėjus galvą reikiamame lygyje, apačia liko 5 - 5,5 mm per aukštai. Šio epizodo vaizdelį pateiksiu kitą kartą - nesigavo nuotrauka.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Dar padariau "ešerius" - bent taip tas detales vadina vaikinukai būrelyje. Čia ir vėl keičiau technologiją - taip, kaip tai siūlė padaryti autorius, šių detalių suklijuoti neįmanoma arba jos gaunasi nepanašios į save.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir padariau galinės paragės dureles - jų vyrių ir skląsčio konstrukciją pakeičiau pagal brėžinį ir naujadarų nuotraukas.

Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Spa 27th, '13, 13:29

Ir taip - pridėtas vairas - kiek jo trūksta, kad atrodytų taip, kaip turi būti:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Vairo plokštę perpjoviau ir padidinau 4,5 mm įdėklu, nors reikėtų perdirbti visą vairą. Iš "metalinio" popieriaus ir vielos gabaliukų padariau apkaustus ir vairo kilpas. Viršutinę perdirbau pagal brėžinį ir naujadarų nuotraukas, padariau rumpelį - tokį, koks jis buvo projekte, nes padaryti tokį, koks turi būti realiai, galima tik iš medžio:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Beje, antrą viršutinės kilpos grandį reikėjo daryti dar 1 mm ilgesnę (manoji buvo 3,5 mm), nes ji neišlindo iš rago skylės, kurią padariau remdamasi brėžiniu ir nuotraukomis tikrai artimesnę tikrovei negu buvo numatyta projekte (tiksliau - ji visai nebuvo numatyta):

Paveikslėlis Paveikslėlis

Padariau antį vairo tvirtinimo virvei užrišti pagal "Kuršio" nuotraukas (nors buvo ir kitokių vairo viršutinės kilpos tvirtinimo variantų, bet neturiu jų fotografinio pagrindimo) ir į kilpos grandelę įrišau siūlą - trosą, kurį pravėriau per kiaurymę galiniame rage. Ta grandelė turėjo būti apie 1 mm ilgesnė (arba, greičiau, ragas tiek plonesnis) ir išlysti apie 0,75 - 1 mm iš kiaurymės. Lynas turėjo kelis kartus persivynuioti per antį ir grandies skylutę ir užsifiksuoti ant anties. Man išėjo tik apvynioti jį aplink grandelę iš išorės:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Padariau stovą ir jame įtvirtinau laivelį:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

Re: Kurėnas. 1: 50. Testmodelis.

Standartinė Prunce » Lap 1st, '13, 11:31

Toliau užsiėmiau švertu - šliūže. Projekte buvo keletas niuansų, kurie neatitiko tikrovės. Pirmiausia tai, kad šliūžė skerspjūvyje nebuvo stačiakampė: priekinė ir galinė lentos truputį plonėjo link kraštų. Todėl, pastorinus vieną iš šoninių detalių (vidinę) 1 mm kartonu, truputį nušlifavau jo priekinę ir galinę "lentas" smailėjančiai, bet ne smailiai. Taip pat jos viršutinis apkaustas buvo ne metalinis (toks buvo projekte), o medinis. Ką ir padariau. Ir tie apkaustai buvo iš abiejų pusių, bet truputį skirtingi. Išorinis buvo storesnis, dvisluoksnis, kurio apatinis sluoksnis truputį skyrėsi forma: apačioje buvo padarytos įdubos, palengvinančios šverto kilnojimą. Beje, jos yra brūkšnine linija pavaizduotos ir brėžinyje, bet autorius į tai neatkreipė dėmesio.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Beje, tiek ant viršurinio, tiek ant kitų apkaustų reikėjo pažymėti vinis ar kniedes, kuriomis jie buvo tvirtinami prie šliūžės. Jei ant viršutinio jos buvo, tai ant kitų - ne.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Šliūžę pritvirtinau judamai: galima nuleisti arba pakelti:

Paveikslėlis Paveikslėlis

Apatinis tvirtinimo lynas:

Paveikslėlis

Viršutinis tvirtinimo mazgas - kaištis projekte nebuvo numatytas.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis

Taip pat padariau nagelines ir nagelius.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Ir bendras vaizdelis:

Paveikslėlis

Toliau prasidės darbas su stiebais, burėmis ir takelažu.

Tai tiek
kviečiu apsilankyti www.kvaksiuk.com/shop-eu/ Galbūt, tai, ko Tu ieškojai, yra čia...
Vartotojo avataras
Prunce
Site Admin
 
Pranešimai: 5785
Užsiregistravo: Lap 27th, '08, 21:50
Miestas: Gargždai

AnkstesnisKitas

Grįžti į VANDENYJE IR PO VANDENIU

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron