PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292 Baigtas

PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292 Baigtas

Standartinė baziliskas » Geg 16th, '13, 13:40

Sveiki, pradedu naują tankiuką - PzKpfw III Ausf J L/60.

Apie tanką

PanzerKampfwagen III - Antrojo Pasaulinio karo nacistinės Vokietijos vidutinis tankas (vokiškoji klasifikacija pagal pabūklo kalibrą). Vermachto "darbinis arkliukas". Serijinė gamyba 1938m. (versija E) - 1943m. (versija N). Iš viso buvo pagaminta 5691 įvairių modifikacijų tankų. Taip pat šių tankų pagrindu buvo gaminamos ir kitos mašinos, tarp jų ir savaeigis šturmo pabūklas StuG III.

Prof. Richard Ogorkiewicz (Britanija) knygoje "Design And Development Of Fighting
Vehicles" (1967m.) išdėstė naują teoriją apie pereinamąją lengvų-vidutinių tankų klasę. Jo manymu, pirmasis šios klasės atstovas yra sovietinis T-26 ginkluotas 45mm pabūklu. Taip pat šiai klasei priskyrė LT-35 ir LT-38 (Čekija), La-10 (Švedija), Cruiser Mk.I - Mk.IV (Britanija), BT tankų serija (SSRS) ir Panzer III (Vokietija). Šių tankų techninės-taktinės charakteristikos gana panašios. Visi jie praaugo lengvųjų kategoriją, bet visaverčiais vidutiniais tankais taip ir netapo. 4-ajame dešimtmetyje lengvieji-vidutiniai tankai ginkluotės/judrumo atžvilgiu buvo laikomi universaliais, tinkantys tiek palaikyti pėstininkus, tiek savarankiškai pralaužti frontą. Vis tik 1936-39m. pilietinis karas Ispanijoje parodė, kad lengvieji-vidutiniai tankai, judantys pėstininkų greičiu, dėl nepakankamų šarvų lengvai pamušami prieštankiniais pabūklais. O Antrojo Pasaulinio karo pradžia parodė, kad ir antrosios funkcijos dėl nepakankamos ginkluotės lengvieji-vidutiniai tankai savarankiškai atlikti nepajėgūs. Problemą šalys sprendė skirtingai: Britanija dalį tankų perginklavo 76mm haubicomis, SSRS pagamino pusantro šimto artilerijos tankų BT-7A su 76mm pabūklu padidintame bokštelyje. Vokietija nusprendė apsunkinti sau gyvenimą ir pradėjo dviejų skirtingų tankų gamybą: Panzer III - kovai su priešo šarvuota technika, Panzer IV su 75mm trumpavamzdžiu pabūklu - parama ugnimi pėstininkams. Nors ketveriukė buvo labiau vykęs tankas, trejukės kovinės charakteristikos buvo pakankamos. Problemos kilo 1941m. "užsirovus" ant T-34 ir KV. 75mm pabūklo į Panzer III įmontuoti nebuvo jokios galimybės, o su 37mm ar 50mm pabūklu naujiems sovietiniams tankams jis neprilygo. Pradėjus serijinę Panterų ir Tigrų gamybą 1943m. trejukių gamyba nutraukta, užtat racionalesnė ketveriukė buvo gaminama iki pat karo pabaigos.

Apie versiją J

Pagrindinis versijos J skirtumas nuo ankstesnių - pabūklas. Į pirmuosius J tankus buvo montuojami 50mm KwK 38 L/42 (ankstesniuose buvo 37mm KwK 37 L/45). Taip pat dvivėrius transmisijos aptarnavimo liukus pakeitė vienvėriais. Buvo ir kitų, smulkesnių pakeitimų. Nuo 1942m. sausio į J versijos tankus pradėta montuoti 50mm KwK 39 L/60 pabūklai, vienvėriais pakeisti ir variklio aptarnavimo liukai.

PzKpfw III Ausf. J L/60 techniniai-taktiniai duomenys

Masė - 21,5 tonos;
Ekipažas - 5 žmonės;
Gabaritai:
korpuso ilgis/ilgis su pabūklu - 5520mm/6280mm;
plotis - 2950mm;
aukštis - 2500mm;
klirensas - 385mm;
Šarvų storis priekyje/šonuose - 50/30mm;
Ginkluotė:
pabūklas - 50mm KwK 39, ilgis - 60 kalibrų (84 sviediniai);
du 7,92mm kulkosvaidžiai MG-34 (2700 šoviniai);
Variklis - benzininis Maybach HL 120TRM, 300a.g.
Didžiausias greitis - 40km/h;
Vidutinis greitis plentu/raižyta vietove - 22/18km/h;
Eigos atsarga plentu/raižyta vietove - 155/85km;
Kliūčių įveikimas:
įkalnė - 30 laipsnių;
griovio plotis - 2m;
sienos aukštis - 0,6m
brastos gylis - 0,8m;
Pakaba - torsioninė, individuali;
Santykinis slėgis į gruntą - 0,94kg/cm2;
Santykinė galia - 14a.g./t;
Serijinė gamyba - 1941m. kovas - 1942m. liepa
Ausf. J L/48 - 1549vnt.
Ausf. J L/60 - 1067vnt.

Apie žurnalą

Formatas - B4. Viduje - 11 lapų detalėms, 5 lapai vikšrams (paprasti juostiniai ir iš atskirų grandžių ir žieminiai juostiniai ir iš atskirų grandžių), 2 lapai karkasui, 2,5 lapų (5 puslapiai) schemų. Poligrafija nebloga, nors kai kur pastebimas dažų poslinkis nuo kontūro. Yra pseudo reljefas. Modelis su pilna vidaus įranga, kamufliažas žieminis, gerokai padėvėtas. Taktiniai žymenys - 24-osios tankų divizijos, 1942-43m. žiemą visiškai sunaikintos Stalingrado "katile". Mastelis standartinis 1:25.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Prototipo nuotraukos aptikti nepavyko, tačiau keletas įdomesnių fotografijų:

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Pirmoje - 24-osios tankų divizijos trejukės Stalingrado priemiestyje. Gerai matomas tanko Nr.525 (modelio Nr.523). Antroje - Panzer III Ausf.J su 24-osios divizijos žymenimis Kubinkos muziejuje (Rusija). Trečioje - pamuštas Panzer III Ausf.J su žieminiais vikšrais.

Kol kas tiek
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:14. Iš viso redaguota 4 kartus.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Geg 27th, '13, 14:17

Sveiki, kol laukiu lazeriu pjauto karkaso rinkinio, renku atskirus tanko mazgus. Pradėjau nuo variklio.

MAYBACH firmos varikliai buvo montuojami beveik į visus vokiečių gamybos tankus, savaeigius artilerijos pabūklus ir pusiauvikšrinę karinę techniką. Panzer III, IV tankuose ir SAP stovėjo 300a.g. karbiuratoriniai keturtakčiai HL 120 V-formos 12 cilindrų varikliai. Darbinis tūris - 11867 kub.cm. Trejukėje buvo vienas 320 litrų talpos kuro bakas (variklio dešinėje). Važiuojant plentu tankas surydavo 287 litrus benzino 100km. Benziną pumpavo trys(G-N modifikacijos) kuro siurbliai Solex EP100. Karbiuratoriai - du Solex 40 JFF II. Variklis aušinamas vandeniu.

Variklio mazgai

Paveikslėlis

Surinktas variklis

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:00. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Bir 6th, '13, 07:21

Sveiki, surinktas kuro bakas, aušinimo sistemos elementai.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Išlindo GPM leidyklos "neapsižiūrėjimas" - nesutampa tekstinė ir grafinė instrukcijos. Pvz. pagal instrukciją variklį sudaro detalės 52-61. Tačiau detalės 61 jokiame paveiksle nėra. Galiausiai nusprendžiau, kad detalė 61 yra detalės 59 dublikatas (jos vienodos). Renkant ventiliatorių bloką nurodomos detalės 42(a-e), o paveikslėlyje čia dar prisideda detalės 33d,e, o tai jau transmisijos elementai, bet, pasirodo, jos tikrai klijuojasi į ventiliatorius. Žodžiu, visai atsipalaiduoti neteks.

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:01. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Lie 2nd, '13, 09:56

Sveiki, pagaliau atkeliavo lazeriu pjautas karkasas.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Taigi, pristabdžiau darbus su transmisijos elementais ir pradėjau surinkinėti korpusą. Karkasas gana primityvus - dantukus tarpusavio sukabinimui turi tik didžiausios detalės (dugnas ir bortai). Visi kiti elementai - paprasčiausi stačiakampiai, kurie klijuojasi tiesiog ant briaunos. Todėl karkasą rinkau iškart su korpuso vidine apklija. Nebenustebino ir nesusipratimas su detale T5. Kadangi dalis šios detalės korpuso gale įsiterpia tarp bortų, atitinkamas įpjovas teko pasidaryti pačiam. Pamatavus išorinę apkliją paaiškėjo, kad galines detales T4 ir T5 teks gerokai paploninti.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Galutinis rezultatas

Paveikslėlis Paveikslėlis

Įdomu, kaip buvo klijuojamas šio žurnalo testinis modelis. Žurnale ir internete publikuojamose nuotraukose vidaus įranga matoma tik tiek, kiek galima įžiūrėti išėmus bokštelį. Visi liukai uždari, tad variklio gali ir nebūti. Susidaro įspūdis, kad buvo paimtas senas žurnalas (pvz. GPM 203 - PzKpfw III Ausf.G) ir šiek tiek pakoreguotas.

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:04. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292 Baigtas

Standartinė baziliskas » Rgp 28th, '13, 12:26

Sveiki, prieš atostogas padariau torsionus ir jų tvirtinimo elementus, tik nebespėjau įkelti nuotraukų į forumą.

Trejukėje buvo 6 poros torsionų, žurnale duotos 4 porų tvirtinimo detalės ir 3 poros pačių torsionų. Dvi poras uždengs kovinio skyriaus grindys ir jų visiškai nesimatys, čia viskas aišku, bet kur dingo dar viena pora? Kadangi torsionus darau originalius popierinius, o ne pagal šablonus, tai nusprendžiau visas 3 poras suklijuoti į tanko priekį, o gale viską uždengs variklis su kitais priedais.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Atostogaudamas kaime nedaug tenuveikiau - padariau korpuso sutvirtinimo elementus ir įklijavau į vietą.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:07. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Rgp 28th, '13, 13:20

Sveiki, grįžau prie transmisijos. Suklijuota pavarų dėžė ir kiti transmisijos elementai.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Greičių dėžė sukėlė įtarimų. G versijos trejukėje (GPM 203) stovėjo 10 greičių pavarų dėžė Variorex SRG 328-145. Į H ir vėlesnes versijas montavo 6 greičių mechaninę sinchronizuotą Maybach SSG77 pavarų dėžę. O lyginant GPM 203 (Panzer III Ausf. G) ir GPM 292 (Panzer III Ausf. J) pavarų dėžės vienodos.

SSG77 pavarų dėžė taip pat buvo montuojama į H ir J versijos Panzer IV (GPM 237 - Panzer IV Ausf. H) ir savaeigį artilerijos pabūklą Nashorh (Modelik 2003 09). Šiuose modeliuose pavarų dėžės visiškai kitokios. Gal aš ir klystu, bet man atrodo, kad darau J versijos trejukę su G versijos vidaus įranga.

Nemalonu, bet, kaip sakoma, iš dainos žodžių neišmesi. Viską sulipdžiau į vieną mazgą.

Paveikslėlis Paveikslėlis

Turiu pastebėti, jog kai kuriuos transmisijos mazgus buvo galima suprojektuoti paprasčiau ir lengviau sulipdomus, jei taip galima pasakyti.

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:09. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė niumis » Rgs 9th, '13, 17:32

Švarus darbas ir išsamus aprašymas. Nusimato gražus modelis, sėkmės ;)
<-- RC, Paper Models, Free Flight Rubber -->
niumis
Naujokas
 
Pranešimai: 6
Užsiregistravo: Rgs 4th, '11, 08:48
Miestas: Šiauliai

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Sau 31st, '14, 09:55

Sveiki, po ilgokos pertraukos grįžtu prie tankiuko.

Toliau krapštausi su transmisijos elementais.

Transmisija - įrenginiai ir įtaisai, kuriais perduodama mech. energija iš variklio darbinėms mašinoms arba mechanizmams, šiuo atveju - varantiesiems ratams. Antrojo pasaulinio karo vokiškų tankų transmisiją sudarė pagrindinis frikcionas (kitaip sakant sankaba), pavarų dėžė, planetarinis posūkio mechanizmas ir borto pavaros. Tačiau skirtingi gamintojai taikė skirtingus techninius sprendimus, tad tankų transmisijos tarpusavy skyrėsi.

Kaip įprasta vokiškos konstrukcijos tankams, variklis buvo montuojamas korpuso gale, transmisija - priekyje. Variklį su pavarų dėže jungė kardaninis velenas. Daugumoje tankų pagrindis frikcionas, pavarų dėžė ir pagrindinė pavara sudarė vieną mazgą, planetarinis posūkio mechanizmas, stabdžiai ir borto pavara - kitą. Trejukėje pagrindinis frikcionas buvo montuojamas prie variklio, posūkio mechanizmas buvo sujungtas į atskirą mazgą kartu su pagrindine pavara ir atraminiais stabdžiais, o borto stabdžiai sumontuoti atskirai. Trejukės stabdžių ventiliacijai buvo naudojami variklio aušinimo sistemos ventiliatoriai - per visą tanką nuo stabdžių iki ventiliatorių buvo nuvesti ortakiai. Taigi, trejukės bendra schema būtų tokia: variklis - pagrindinis frikcionas - kardaninis velenas - pavarų dėžė - pagrindinė pavara - du planetariniai posūkio mechanizmai su atraminiais stabdžiais - dvi borto pavaros (išorėje) su borto stabdžiais (viduje) - varantieji ratai.

Taip atrodo surinkta modelio transmisija

Paveikslėlis

O toliau, kaip sakoma, kuo giliau į mišką, tuo daugiau partizanų.

1. GPM suprojektuotame transmisijos mazge borto stabdžiai sujungti su atraminiais stabdžiais (planetarinio posūkio mechanizmo apačioje), o reikėjo sujungti su planetarinio posūkio mechanizmo viršutine dalimi. Dėl to borto stabdžiai nusileido į korpuso apačią, o turėtų būti viršuje. Šią klaidą aptikau Cardarmy.ru forume.

2. Kažkas negerai su transmisijos mazgų dydžiais, nors galiu ir klysti. Peržiūrint negausias fotografijas ir brėžinius susidaro įspūdis, kad pavarų dėžė turėtų būti siauresnė ir žemesnė, tuo tarpu planetarinis posūkio mechanizmas - didesnis. Dėl to į korpusą vos telpa vairuotojo ir radisto kėdės, o valdymo svertams vietos beveik nelieka. Atraminiai stabdžiai taip pat atrodo didoki.

3. Keistai atrodo vairuotojo darbo vieta: dešinė koja vietoj akseleratoriaus pedalo įsiremia į atraminį stabdį. Vietos lieka tik kairei kojai, o ten reikia sutalpinti 2 pedalus (modelyje akseleratoriaus pedalo priklijavimo vieta pažymėta tiesiai po atraminio stabžio būgnu - o jis ten netelpa). Dar vienas pedalas - stabdžių - instrukcijoje "kaba ore", be to aukštyn kojom. Kiek teko matyti forumuose, dauguma jį taip ir priklijuoja. Pabandykit nuimti koją nuo akseleratoriaus ir paspausti stabdžius kažkur krūtinės aukštyje .

4. GPM pavarų dėžę patalpino korpuso centre, o sprendžiant pagal fotografijas ir brėžinius ji turėtų būti pastumta į dešinę link radisto. Tai matosi palyginus velenus, jungiančius planetarinius posūkio mechanizmus ir borto stabdžius - vairuotojo pusėje jis ilgesnis ir uždengtas apsauginiu gaubtu. Taip pat transmisijos aptarnavimo liukas vairuotojo pusėje platesnis nei radisto. Tačiau dabartiniai pavarų dėžė ir kėdės ir taip vos įsitalpina į korpusą.

5. Radisto kėdė yra pastumta į priekį tiek pat, kiek ir vairuotojo (maždaug ant antros torsionų poros). Na, su vairuotoju viskas aišku - jam reikia pasiekti pedalus, kurie yra korpuso priekyje. O va radisto aparatūra lieka kažkur už nugaros, be to į krūtinę įsiremia kažkokia dėžė (tikriausiai irgi radijo aparatūros dalis). Šiuo atžvilgiu daugiausia informacijos suteikia kolegų, dirbančių su plastiku fotografijos. Radisto kėdė turėtų būti šiek tiek atitraukta atgal (kažkur tarp antros ir trečios torsionų poros).

6. GPM pagrindinius stabdžius prilipdė tiesiai prie bortų , o fotografijose aiškiai matosi, kad tarp borto stabdžių ir korpuso yra tarpas į kurį atvedamas ortakis stabdžių aušinimui (modelyje ortakiai priklijuojami tiesiai ant stabdžių).

Paveikslėlis Paveikslėlis

Įdomiausia tai, kad visas šitas jovalas velkasi kaip š...a virvė per eilę modelių:
GPM 203 - PzKpfw III Ausf.G (2003m.);
GPM 209 - StuG III Ausf A. (2004m.);
GPM 210 - PzKpfw III Ausf. G (2004m., 1:16);
GPM 286 - StuG 40 Ausf. F (2009m.);
GPM 292 - PzKpfw III Ausf. J (2010m.)

Paskyręs daug labai negražių žodžių šio modelio autoriui nusprendžiau padaryti minimalius pakeitimus su dabartinėm detalėm ir bent kiek ištaisyti klaidas. Pagrindinius stabdžius maksimaliai pakėliau aukštyn ir atitraukiau nuo korpuso palikdamas vietos ortakiams. Pavarų dėžę teks guldyti tiesiog ant torsionų - kitaip nesutampa pagr. stabdžių ir planetarinio posūkio mechanizmų ašys. Taip pat pavarų dėžę pastumsiu dešinėn, o radisto kėdę - atgal. Stabdžių pedalui tvirtinti padariau papildomą atramą (kaip ir turi būti trejukėje).

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Paskutinį kartą redagavo baziliskas Kov 2nd, '16, 13:12. Iš viso redaguota 1 kartą.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė gede » Sau 31st, '14, 23:11

Stipriai pateikta informacija. Tiek, kad egzistuoja forume tokia frazė -"kažin ar tikslinga"(na, seniai žinos, kieno ji )
Vartotojo avataras
gede
Modeliuotojas
 
Pranešimai: 669
Užsiregistravo: Lie 11th, '09, 18:50
Miestas: Panevėžys

Re: PzKpfw III Ausf. J 1:25 GPM-292

Standartinė baziliskas » Vas 17th, '14, 10:33

Sveiki, keletas smulkesnių detalių tanko interjerui.

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Užpildytas valdymo ir kovinis skyrius

Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis
Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis Paveikslėlis

Kol kas tiek.
Не так страшен русский танк, как его пьяный экипаж...
Lentynoje: IS-2, nazgulas, PzKpfw III Ausf. J
Vartotojo avataras
baziliskas
Naujokas
 
Pranešimai: 49
Užsiregistravo: Vas 5th, '10, 09:03
Miestas: Vilnius

Kitas

Grįžti į RATUOTI IR VIKŠRUOTI

Dabar prisijungę

Vartotojai naršantys šį forumą: Registruotų vartotojų nėra ir 1 svečias

cron